Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2016

ΑΦΙΣΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ

ΑΦΙΣΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ


    •Οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείο Παγγαίου δημιουργούν τις δικές τους αφίσες για τον εθελοντισμό.

    •Δουλεύουν ομαδικά ανά τάξη και μας παρουσιάζουν τα έργα τους.

Α’ ΤΑΞΗ



Β’ ΤΑΞΗ



Γ’ ΤΑΞΗ



Δ’ ΤΑΞΗ



Ε’ ΤΑΞΗ



ΣΤ΄ ΤΑΞΗ

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016

ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ



Έννοια του εθελοντισμού

Ο εθελοντισμός αποτελεί μια εκδήλωση κοινωνικής συμπεριφοράς όπου το άτομο χωρίς το κίνητρο της υλικής ανταμοιβής προσφέρει τον ελεύθερο του χρόνο για ένα κοινωφελή σκοπό είτε με δική του πρωτοβουλία είτε στο πλαίσιο μιας ομάδας ή φορέα.

Συνδυάζει τόσο τους παραδοσιακούς τρόπους όπως την οικονομική και υλική βοήθεια σε άτομα/ομάδες που χρήζουν βοήθειας όσο και νέους τρόπους με προγράμματα εθελοντικής εργασίας και πιο δημιουργικές και δυναμικές κοινωνικές παρεμβάσεις.

Αφορά θέματα όπως καταπολέμηση της φτώχειας, βοήθεια σε άτομα με αναπηρίες ή άλλες δυσκολίες, υποστήριξη προσφύγων και μεταναστών, κακοποιημένων παιδιών και γυναικών, προστασία του περιβάλλοντος, ανθρώπινα δικαιώματα, προστασία καταναλωτή κ.α.

Ο εθελοντισμός στην πράξη


    Τι σημαίνει είμαι εθελοντής;
       • Προσφέρω.
         •Βοηθάω κάποιον που έχει ανάγκη.
         •Συμβάλλω στην προσπάθεια για μια πιο    δίκαιη κοινωνία.
         •Αποκτώ εμπειρίες.
         •Γνωρίζω ανθρώπους – επικοινωνώ – σέβομαι.                                                      •Αισθάνομαι χρήσιμος.
                                                  •Συμπονώ – συμπάσχω.
                                                  •Μοιράζομαι.
                                                  •Συμπαραστέκομαι.
      Εθελοντής είναι αυτός που παρέχει τις υπηρεσίες του χωρίς χρηματικό αντίτιμο, με δική του βούληση, συνήθως υποστηρίζοντας τις δράσεις μιας μη κερδοσκοπικής οργάνωσης, ενός φορέα, μιας ομάδας, μιας κοινότητας .

Η «δύναμη» του Εθελοντισμού στις κοινωνίες των πολιτών



    •Είναι ένας τρόπος παρέμβασης των ενεργών πολιτών στην κοινωνία.
    •Βοηθά στη διάδοση παγκόσμιων αξιών και κανόνων, π. χ συνήθειες για την προστασία του περιβάλλοντος.
    •Διευκολύνει την άσκηση ορισμένων κοινωνικών δικαιωμάτων .
    •Προσφέρει λόγο στις αδύναμες κοινωνικές ομάδες .
    •Καταδεικνύει κοινωνικές αδικίες και παγκόσμια προβλήματα και αποτελεί μοχλό πίεσης στα κράτη.
  • Συμβάλει στη διάχυση πληροφοριών, παροχή πληροφόρησης & γνώσης, δημοσιοποίηση προβλημάτων και κινητοποίηση της κοινής γνώμης

Τα οφέλη του Εθελοντισμού


   Αναγνώριση της προσφοράς.
      •Ανταλλαγή ιδεών,     απόψεων και πολιτιστικών στοιχείων.
      •Ανάπτυξη δεξιοτήτων και δυνατοτήτων.
     •Νέες γνωριμίες, νέοι φίλοι.
     •Εργασιακή εμπειρία και δικτύωση.


 Δικαιώματα του εθελοντή


     • Να βρίσκεται σε ένα ασφαλές & υγιές περιβάλλον.
     •Να έχει γνώση για την εργασία που θα παράσχει.
     •Να αποφασίζει πότε & πόση ώρα θα διαθέσει.
     •Να έχει εκπαίδευση, υποστήριξη,
                                                                             επίβλεψη και καθοδήγηση.
                                                             •Να εκφράζει ελεύθερα τη γνώμη του                                                                     και να αναπτύσσει πρωτοβουλίες στο                                                                       πλαίσιο της ομάδας.

Υποχρεώσεις εθελοντή


    Να σέβεται τις αρχές-κανόνες της ομάδας-        φορέα που συμμετέχει.
      •Να κάνει όσο πιο καλή δουλειά μπορεί.
      •Να έχει συνέπεια σε ό,τι αναλαμβάνει.
                                          •Να έχει συνεργασία με την ομάδα.
                                          •Να έχει σεβασμό προς τους άλλους.
                                          •Να γνωρίζει τι μπορεί να κάνει & τι                                                                                   μπορεί να προσφέρει.

Κυριακή 5 Ιουνίου 2016

5 ΙΟΥΝΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

5 ΙΟΥΝΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Υπεύθυνη δασκάλα: Φλίσκα Αργυρώ


     Στις 26 Μαΐου 2016 οι μαθητές της Ε’ και της Στ’ τάξης δούλεψαν σε  κοινή ώρα Εικαστικών, ένα θέμα με τίτλο <<Το περιβάλλον στα όνειρά μας>> από το βιβλίο Εικαστικών, ενότητα Β <<Ο κόσμος μας>>. Ζητήθηκε από τα παιδιά να φτιάξουν ένα περιβάλλον όπως το φαντάζονται αυτά και συγκεκριμένα να δημιουργήσουν τη δική τους φανταστική πολιτεία με σπίτια, πέρα από τα συνηθισμένα στερεότυπα και παραδοσιακά κτίσματα. Ακολουθούν τα έργα τους όπως σχεδιάστηκαν και ολοκληρώθηκαν από τους μαθητές.
        Σας παρουσιάζουν λοιπόν… όμορφες Δεντροπολιτείες!






Ζηλευτές Καστροπολιτείες 






Απίθανες Μανιταροπολιτείες





Η γλυκιά πολιτεία των υπολογιστών



Η υπέροχη Αεροστατοπολιτεία



Η πουπουλένια Συννεφοπολιτεία



Η σοκολατένια πολιτεία



Η νόστιμη Ζαχαροπολιτεία



Η ιπτάμενη πολιτεία



Η σπάνια Μυρμηγκοπολιτεία



Η απόκρημνη Βραχοπολιτεία



Οι παράξενες πολυκατοικίες



Η ανώνυμη πολιτεία



Η χρωματιστή Διαφοροπολιτεία


Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2016

Γέφυρες

1ο Δημοτικό Σχολείο Παγγαίου                                                                  Τάξη: Δ

Υπεύθυνη δασκάλα: Φλίσκα Αργυρώ                                           Σχολικό έτος:  2015-16


ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΓΕΦΥΡΕΣ… ΚΑΙ ΓΕΦΥΡΑΚΙΑ!









Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016

Νικησιανιώτικα παιδικά τραγούδια-νανουρίσματα

1ο Δημοτικό Σχολείο Παγγαίου                                                   Τάξη: Δ
Υπεύθυνη δασκάλα: Φλίσκα Αργυρώ                              Σχολ. έτος:2015-16


<<Νικησιανιώτκα>>
Παιδικά τραγούδια-Νανουρίσματα


Άρε μπαμπά
-Άρε μπαμπάμ.                                                                       
-Τι ρε πιδίμ;                                                                          
-Μ’ έκουψαν τ’ αυτίμ.        
-Ποιος ρε πιδίμ;
-Ένας Τούρκους μ’ ένα ματ,
κουρντουκέλα του διμάτ,
απού  τσ’ καστανούδις κατ. 





                                         




Μανιούδα
-Μανιούδα, μανιούδα που πας;
-Στν’ ακλησούδα!
-Να έρτου κι γω;
-Έλα, όμους μη κλάεις κι                                                                                              
βρομίσουν τα ψαρούδια!










Κούντσου, ντάντσου
Κούντσου,ντάντσου,
θα ‘ναίβου στην κρανίτσα,
να κόψου μια βιργίτσα,
να δείρουμει τη γάτα,
που ‘φαγει τα ψάρια,
μεσ’ απ’ του τηγάνι
κι αφήκει μον’ τ΄αγκάθια! 











Τσιπ, τσιπ του λιπτό
Τσιπ τσιπ του λιπτό,
του λιπτό, του λιπτουκάρι,
παίρνει η πάππους του κουντάρι
και χτυπά τουν καβαλάρη,
καβαλάρ’ καλόγιρι,
του πιδί που βάφτισες,
έπισει κι πέθανει στην
κυρά την Παναγιά.
Ανόι κατόι κλειδί κλειδαριά,

δόξα σι κι λειτουργιά.










  Ταμ ταμ του ταψούδ.
   Ταμ, ταμ του ταψούδ,
   Πιε μπουτσούδαμ΄ του κρασούδ.
   Δε του πίνου Τσιλιμπή,
   είνει κρίμα κι α ντροπή.
   Να κατέβου στο τζαμί
   να φουνάζου Μπουγιατζή.
   Μπουγιατζή καλό πιδί,
   δώσ’ τη θυγατέρα σου
   κι αν της κάνου τίποτα,
   κόψει του κιφάλι μου,
   ρίξτου  μες τη θάλασσα.
   Να ματώσει  η θάλασσα
   να ματώσουν τα κουπιά.
   Τσ’ μέσ’, τσ’ μέσ’ τν ακκλησιά
   φύτρουσει μια κιρασιά
   κρέμασαν του βασιλιά
   κρέμασαν κι ένα γατί
   που του λέγαν…(π.χ Θο-δω-ρή).    
   (Λέμε συλλαβιστά το όνομα του μικρού παιδιού που του τραγουδάμε).











Μπιλίτι
Μπιλίτι, μπιλίτι
Ροκάμ καραμέλα
Διότι σιμίτι,κα-νέ-λα.













Το κοκράνι
Το κοκράνι θέλω να το βάλω
εις τα Σέρρας τα πλευρά.
Αραβουζανί, κουφέτο ρεβανί
το  κο-κρά-νι.











Ο  τέντζερης
Ένας τέντζερης καποτέντζερης
με ζεστό φαΐ,
με πατάτες , με το κρέας,
το έβαλα στη φωτιά.












Κυρία  Αφροδίτη
Πίκοντο ,το φουστάνι σου κοντό
από πίσω κάνει μύτη
η κυρία Αφροδίτη
 που παντρεύτηκει στη Κρήτη,
πήρει άντρα κρητικό

 με φουλάρι στο λαιμό.











Ίμουμου
Ίμουμου, δίμουμου
τρίκακα, τέντερα
πέντερα, σούντι
μούντι, ντάλι, ντέκα
και του Παντελή η γυναίκα
έσκυψει να πάρει πέτρα
να χτυπήσει την Ανέτα
κι η Ανέτα τουν Γιουργάκη
άλσκουλσουμ παλικαράκι.