Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝΤΕΣ ΕΝ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΣΚΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ ΦΩΣ ΛΑΜΨΕΙ ΕΦ' ΗΜΑΣ


"Έχεις ακούσει ποιήματα μ΄ ευλάβεια· τώρα
ποθείς τα ευλαβικά σε ποίηση να τ΄ακούσεις,
τα Πάθη του Κυρίου θα τα κάμω δράμα,
έτσι απ΄ αυτό πολλούς ιερούς θα μάθεις λόγους."


"Πως οι δρόμοι ευωδάνε με βάγια στρωμένοι 
ηλιοπάτητοι δρόμοι και γύρω μπαξέδες."

"Απόθεσέ τον τον πικρό σ΄ ολόχρυσο κλινάρι,
και στέφανα και λούλουδα μαζί του να τα πάρει.
με μύρα να τον ράνεις πια, με λάδια της Συρίας."

"Βασίλεψες αστέρι μου, βασίλεψε όλ΄ η πλάση
κι ο ήλιος, κουβάρι ολόμαυρο, το φέγγος του έχει μάσει."

"Κι όλα όπου ποτίζονται να γίνονται λουλούδια,
το αίμα ρόδο να γεννά, το δάκρυ ανεμώνα."

"Κ’ οι αναπνοές της άνοιξης που µπαίναν απ’ τού ναού τη θύρα,
αναφτερώναν το νου τους στης Ανάστασης το θάµα,
και του Χριστού οι πληγές σαν ανεµώνες τούς φάνταζαν στα χέρια και στα πόδια."


ΤΙΣ ΘΕΡΜΟΤΕΡΕΣ ΕΥΧΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ & ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ 

Δευτέρα 11 Απριλίου 2022

ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ 2021-2022

                    Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας

 ***Επισυνάπτεται το σχέδιο δράσης που εκπονεί η σχολική μονάδα κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 33 του ν. 4692/2020 (Α’ 111) και σε επόμενο βήμα τα αποτελέσματα της εσωτερικής αξιολόγησης που εξάγονται κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 34 του ν. 4692/2020. 

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης

1

Η επαφή με το φυσικό περιβάλλον είναι απαραίτητη για τον

άνθρωπο και ιδιαίτερα για τα παιδιά. Σκεφτήκαμε ότι μια ποιοτική

αναβάθμιση του αύλειου χώρου, θα βοηθούσε στην κοινωνικο-

συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Αποφασίσαμε λοιπόν, να

θέσουμε τους παρακάτω στόχους και να σχεδιάσουμε κάποιες

παρεμβάσεις, τις οποίες μπορεί να υλοποιήσει το σχολείο με τη

συνεργασία της Σχολικής Επιτροπής και τηs Τεχνικήs Υπηρεσίαs

του Δήμου, το γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων, το Σύλλογο

Γονέων και με ειδικούς επιστήμονες όπως γεωπόνοι, αρχιτέκτονες

τοπίου κ.α. Οι στόχοι και οι παρεμβάσεις μας αφορούν: τη

δεντροφύτευση, την επίστρωση ειδικού τάπητα ,η δημιουργία

θρησκευτικής γωνιάς (εκκλησάκι), η δημιουργία γηπέδου βόλεϊ, η

τοποθέτηση εξωτερικών καθισμάτων και ξύλινου κιόσκι, η

δημιουργία σταθμού στάθμευσης ποδηλάτων στην είσοδο του

σχολείου, ο σχεδιασμός επιδαπέδιων παιχνιδιών, εικαστικές

παρεμβάσεις στους τοίχους, κατασκευή ράμπας για άτομα με

κινητικά προβλήματα (ΑΜΕΑ) και η δημιουργία λαχανόκηπου,

μποστανιού ή ανθόκηπου.

Ομάδα δράσης Βεργούδη , Χράντα ,Χυτίου ,Παπαδόπουλος ,

Συροπούλου

Εξωραϊσμός αύλειου χώρου του

σχολείου μας

Σχολική διαρροή - φοίτηση

Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης

1

Ο συγκεκριμένος δείκτης αναφέρεται στις σχέσεις που

αναπτύσσονται στο σχολείο μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών.

Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στη συνεργασία, στην επικοινωνία και

στην εμπιστοσύνη.

Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η αισθητική και οικολογική

αναβάθμιση της αυλής του σχολείου και η ανάδειξη της σε χώρο

αγωγής και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Αυτά θα επιτευχθούν με

τις παρακάτω παρεμβάσεις:

Τη φύτευση διαφόρων φυτών, αρωματικών και

καλλωπιστικών.

Την τοποθέτηση περισσότερων κάδων απορριμμάτων.

Την κατασκευή αυτοσχέδιων κάδων ανακύκλωσης.

Τη σχεδίαση επιδαπέδιων και επιτοίχιων παιχνιδιών.

Ταΐστρες για τα πουλιά.

Επικοινωνία και συνεργασία με τον Σύλλογο «Kids save lives

– Τα παιδιά σώζουν ζωές».

Συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νοιάζομαι και

Δρω».

Συμμετοχή του σχολείου στον διαγωνισμό Gobi Fish (Ψαράκι

ανακύκλωσης).

Ομάδα δράσης: Τοτζάρη Μαριάνθη, Στάμου Στεργιανή, Βασιλικού

Σοφία, Γεωργιάδου Αντωνία και Ιωάννης Δόμβρος.

Σχολική Ζωή – Χώρος Μάθησης, Ζωής

και Συνεργασίας

Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος

Διοικητική λειτουργία

Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος

Σχολείο και κοινότητα

Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Δεν έχει τεθεί κάποιος Στόχος

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

 Με χαρά δεχτήκαμε τη διαδικτυακή επίσκεψη της   συγγραφέως    παιδικών διηγημάτων   -   ψυχολόγου Κας   Ζωής    Φράγκου με την  οποία ταξιδέψαμε  στον



  << Γύρο του κόσμου με ένα ζευγάρι παπούτσια >>. 

Η εξαιρετική Κα Φράγκου , υποσχέθηκε στους μαθητές μας για μια εθελοντική προσφορά...έκπληξη !!!

ΤΗΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ  

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

 Το Σάββατο 2 Απριλίου εορτάσαμε την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου , αφιερωμένη στον μεγάλο παραμυθά ΧΑΝΣ ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΑΝΤΕΡΣΕΝ . Η συγγραφέας Κα  Ευαγγελία Αρετογλίδου - Φωληά  επισκέφτηκε το σχολείο μας την Παρασκευή  σαν πρωταπριλιάτικο ψέμα,   διάβασε το διήγημα από το e-book της << Το φτερό της Κουκουβάγιας >>  στα παιδιά , μίλησε για την αξία του βιβλίου και παρουσίασε δικά της ποιήματα  στους μαθητές της Α & Β τάξης . Τα παιδιά απόλαυσαν την παρουσία της συγγραφέως , την οποία και ευχαριστούμε θερμά .








 

ΙΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ

 Με λαμπρότητα εορτάστηκε η διπλή μεγάλη εορτή . Πλήθος συγχωριανών χειροκρότησαν τους μαθητές των δύο βαθμίδων . Επιμνημόσυνη δέηση, καταθέσεις στεφάνων, ποιήματα, πανηγυρικός της ημέρας , δημοτικοί χοροί και παρέλαση έδωσαν τον εορταστικό τόνο , τόνωσαν το εθνικό φρόνημα και χαροποίησαν γονείς συγγενείς και φίλους . Και του χρόνου.


 



Πέμπτη 24 Μαρτίου 2022

Ι ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

 

Το σχολείο μας σήμερα απότισε φόρο τιμής στους ήρωες και στις ηρωίδες του1821. Όλες οι τάξεις παρουσίασαν με το δικό τους τρόπο το εθνικό ιδεώδες, αλλά και ύμνησαν το χαρμόσυνο μήνυμα του ευαγγελισμού της Παναγίας μας.






ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ

 

Στις 21 Μαρτίου 2022 οι μαθητές της Ε’ και της ΣΤ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν στη δράση με τίτλο: «Το Πείραμα του Ερατοσθένη» που διοργανώθηκε από τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Λακωνίας, Σερρών, Πιερίας, Κω, Θεσπρωτίας και Αργολίδας σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.

Η δράση έδωσε την ευκαιρία σε μαθητές από σχολεία όλης της Ελλάδας να υπολογίσουν την περιφέρεια της Γης επαναλαμβάνοντας το διάσημο πείραμα του αρχαίου Έλληνα μαθηματικού, αστρονόμου και φιλοσόφου Ερατοσθένη.

Βασικός στόχος της δράσης ήταν η ανάδειξη του πειράματος, ως αναπόσπαστου συστατικού της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσα από την συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών σε βιωματικές και συνεργατικές ανακαλυπτικές δραστηριότητες.

 


Ιστορικό της δράσης

Η εαρινή ισημερία τη Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022 σηματοδοτεί την αρχή της άνοιξης. Την ημέρα αυτή ο Ήλιος βρίσκεται κάθετα πάνω από τον ισημερινό της Γης και η διάρκεια της ημέρας είναι περίπου ίση με της νύχτας.

Ο Ερατοσθένης (3ος π.Χ. αιώνας) ήταν Διευθυντής της μεγάλης Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας. Σε έναν πάπυρο διάβασε ότι το μεσημέρι της 21ης Ιουνίου (θερινό ηλιοστάσιο), στα νότια όρια της πόλης Συήνη (σημερινό Ασσουάν), οι κατακόρυφοι στύλοι δεν ρίχνουν καθόλου σκιά και ο Ήλιος καθρεφτίζεται ακριβώς στον πυθμένα ενός πηγαδιού (δηλαδή, βρίσκεται στο Ζενίθ του τόπου). Ως επιστήμονας, λοιπόν, ο Ερατοσθένης διερωτήθηκε, εάν συμβαίνει το ίδιο ταυτόχρονα και σε μια άλλη πόλη πχ. στην Αλεξάνδρεια. Όμως στην Αλεξάνδρεια, κατά την ίδια μέρα και ώρα, οι κατακόρυφοι στύλοι έριχναν σκιά.

Αν η Γη ήταν επίπεδη, οι κατακόρυφοι στύλοι στις δυο πόλεις θα ήταν παράλληλοι και θα έπρεπε και οι δυο να ρίχνουν σκιά. Αφού, λοιπόν, αυτό δεν είναι αλήθεια, τι μπορεί να συμβαίνει; Την απάντηση έδωσε ο Ερατοσθένης υποστηρίζοντας ότι η επιφάνεια της Γης δεν είναι επίπεδη αλλά σφαιρική. Αυτό το συμπέρασμα είναι, προφανώς, θεμελιώδους σημασίας και επιπλέον επέτρεψε στον Ερατοσθένη να προσδιορίσει την ακτίνα και το μήκος της περιφέρειάς της Γης. Η περιφέρεια της Γης υπολογίστηκε ίση με 40000 km.

Αυτή είναι η σωστή απάντηση και ο Ερατοσθένης την έδωσε χρησιμοποιώντας ως μόνα εργαλεία ράβδους, μάτια, πόδια, μυαλό με απλότητα σκέψης και επινοητικότητα. Το λάθος στον υπολογισμό ήταν μόνο 2%, ένα πραγματικά αξιοσημείωτο επίτευγμα για περίπου πριν από 2,5 χιλιετίες. Ο Ερατοσθένης ήταν ο πρώτος άνθρωπος που μέτρησε τις διαστάσεις του πλανήτη Γη, γι’ αυτό και θεωρείται δημιουργός της μαθηματικής γεωγραφίας.

Οι μαθητές του σχολείου μας με βάση τις οδηγίες του πειράματος που τους δόθηκαν έκαναν τις καθορισμένες μετρήσεις και στη συνέχεια τους απαραίτητους υπολογισμούς. Το αποτέλεσμα που έβγαλαν τελικά είναι πολύ κοντά στην πραγματική τιμή της περιφέρειας της Γης στον Ισημερινό, με ελάχιστη απόκλιση.